Rakas päiväkirja

Hei Ihanuudet!
 
Olen tässä taas tuumannut yhtä ja toista tänään ja tullut siihen tulokseen, että nyt loppuu se ruikutus ja valitus kaikesta ankeasta ja ikävästä.
Olen päättänyt aloittaa päiväkirjan kirjoittamisen!
 
Kirjoitan päiväkirjaan joka päivä jonkin positiivisen asian.
Olen aina kehunut olevani positiivinen, siitä huolimatta valitan monenlaisesta asiasta, milloin omasta elämästä, milloin työstä jne.
Ihailen ympärilläni sellaisia ihmisiä, jotka ovat OIKEASTI positiivisia.
Olen miettinyt, milloin minusta on tullut tällainen... mutta, nyt siihen tulee loppu!
 
 
 
Vähän olen kirjaan jo ehtinyt kirjoittaakin ja olen löytänyt päivistä jo monenlaisia positiivisia asioita. Olen myös muistanut kehua itseäni.
 
Minähän olen nyt myöskin sellaisessa tilanteessa, että minun täytyy etsiä nyt itselleni sellainen työ- missä viihdyn, mitä haluan tehdä, missä tunnen jonkinlaista paloa ja plussana tietysti, että saan siitä myös ansaittua palkkaakin.
 
Minua on oikeastaan vähän pelottanutkin se ajatus, että olen nyt yli 13 vuoteen sellaisessa tilanteessa, että joudun markkinoimaan itseäni. Kertomaan kuinka hyvä olen, jotta pääsisin eteenpäin.
Arvostan suuresti jokaista työtöntä tai omasta halustaan kotona olevaa, jotka tekevät tätä joka kuukausi, joka päivä. Toiset onnistuvat, toiset eivät.
Kaikilla meillä on omat vahvuutemme ja ne pitäisi ensin löytää itse että asiaa voisi markkinoida.
 
Laitoin pari työhakemusta jo menemään, mutta olen ajatellut kerätä rohkeuteni ja teen itsestäni ihan virallisen CV:n kuvan kera, joita alan lähetellä ympäriinsä ja kehun itseäni niin maaaan perusteellisesti!
 
Se jää sitten nähtäväksi, onnistunko siinä vai en.
Itse olen kuitenkin tätä tilannetta halunnut. Irtisanonut itseni vakityöstä ja lähtenyt etsimään uusia tuulia. Nyt täytyy vaan kiivetä purjeen päälle ja antaa mennä, eikä jäädä veneen pohjalle makaamaan.
 
Täytyy olla rohkea ja tehdä uusia aluevaltauksia. Kokeilla sellaisiakin purjeita, joita ei ole ennen kannatellut. Kyllä, minä pystyn siihen!
 
Nyt haluaisinkin, että niin sinä kuin minäkin sanoisimme itsestämme jonkun positiivisen asian ja laittaisimme haasteen eteenpäin uusille blogiystäville ja kaikille niille, joiden ajattelet sitä ajatusta tarvitsevan.
 
Minä aloitan...
 
Olen hyvä kuuntelemaan ja auttamaan toisia.
Minulla on hyvä värisilmä ja musiikkikorva.
Osaan viittoa jonkin verran ja ymmärrän erilaisuutta.
Olen hyvä kirjoittamaan.
Osaan suunnistaa hyvin eksymättä. ;)
 
Sinun vuorosi!

2 kommenttia:

  1. Olen kirjoittanut aina päiväkirjaa...mones jo menossa..:) Siitä on apua niin iloisina, kuin vaikeinakin hetkinä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on totta! Kirjaan voi purkaa monenlaisia asioita.

      Poista

Kiitos, kun kirjoitit! Ajatukset lämmittävät sydäntäni!