Olen onnellinen...

Onnellinen... niin... se on niin jokaisen oma juttu.
Olen pitkään miettinyt oman elämäni onnellisuutta ja sitä, mistä asioista voin olla onnellinen. 
Niitä asioita on paljonkin. 
Ilman elettyä, joskus kovaakin elämää- en olisi tässä, enkä osaisi välttämättä nauttia nyt juuri tällaisista asioista kuin tällä hetkellä.

En olisi niin rohkea tekemään omia valintoja. En uskaltaisi kokeilla uutta miettimättä, mitä muut ajattelevat. En uskaltaisi tulla ja mennä- ELÄÄ.

Viimeinen kulunut vuosi on tuonut elämääni paljon uusia asioita.
Vaikka vuoden aikana on ollut surua, haikeutta ja poisantamisen tuskaa- olen silti saanut tilalle aivan uudenlaisen elämän, mistä en olisi koskaan voinut edes haaveilla.

Olen alkanut taas muistaa kuka olen, mistä olen haaveillut, mistä asioista tulen onnelliseksi.
Olen alkanut myös toteuttaa niitä asioita.




Olen rakastunut erilaisiin kukkiin...






     Olen rakastunut erilaisiin tuoksuihin ja yrtteihin...


Olen alkanut leipomaan enemmän. Kokeilen rohkeasti uusia reseptejä ja huomaan, että minäkin osaan!




Olen löytänyt kauneutta ympäriltäni...



Rakastan kaikkea sitä mitä näen ikkunastamme...




Yhtenä yönä tein päätöksen... Jonkun mielestä varmasti uhkarohkean, hullun ja päättömän... vailla älyä olevan... Irtisanoin itseni vakituisesta työstäni.




Olin yllättynyt kun sain puhelun... kutsun läksiäisjuhliin. En arvannut, että sellaisestakin asiasta muistetaan... Siellä kuitenkin huomasin, että olin ollut arvokas ja pidetty, tiesinhän sen toki itsekin- mutta en aina sitä muistanut enkä uskonut. Meitä rohkeita oli siellä muitakin... Pidettiin kauniit puheet, joimme kahvit ja saimme vielä ihanat muistamiset lahjaksi.
Ei, minulla ei ole tiedossa toista vakituista paikkaa. Tiedän työni vain syyskuulle asti. En kadu päätöstä silti hetkeäkään. Jos en jätä mitään taakseni, en voi koskaan päästä eteenpäin. Lupasin olla käytettävissä jos tarvitsevat, menen silti kohti uusia haasteita.

Minulla ei ole selkeää päämäärää, elän päivän kerrallaan ja katson mitä huominen tuo tullessaan.
Rohkeaa, eikö totta? Olen saanut paljon kannustavia kommentteja, mutta myös kysyviä mielipiteitä; Miksi?
Niin, miksi olisin jäänyt? Miksi olisin kouluttautunut lisää ja jäänyt silti tekemään samaa työtä ja miettimään, miten voisin päästä eteenpäin.

Uskon, että elämä kantaa- siksi!

Vuosi sitten, en olisi voinut kuvitella että otan itsestäni kuvia ja jaan niitä koko maailman kanssa.
En olisi voinut kuvitella että minä, joka salaa aina olen haaveillut fiftari-tyylistä, uskaltaisin kokeilla sitä. Antaa vaan mennä ja tuntea itsensä uudelleen.

Mutta, tässä nyt olen! Onnellisempana kuin koskaan!



  Nyt ymmärrän, kun joku on joskus sanonut, että silmäni ovat kauniit. Niin minustakin!
Olen vain piilottanut ne erilaisten silmälasien taakse... Onneksi on keksitty piilolinssit, millä voin nähdä saman kauneuden.


Olen onnellinen myös siitä, että saimme monen vuoden pohdinnan jälkeen hankittua upean ja meidän tyyliin sopivan kaasugrillin. Olen onnellinen myös vahvasta grillimestaristani.



Olen onnellinen myös siitä, että takapihaltamme avautuu upea maalaismaisema.
Kaikkea mitä on tämän ja terassin välillä... voin hypätä sen yli... Antaa katseen liitää yhä kauemmas ja kauemmas... Kaikki se, mikä on laittamatta, kaikki se rehoittava heinikko... laittamaton piha... Kaikki se, on lakannut häiritsemästä. Kaikki valmistuu, kun sen aika on.

Voin nauttia pihassa siitä kohdasta, mikä on mieluisinta. Voin katsoa kauniita asioita.
Voin ohittaa sellaiset asiat, mitkä eivät miellytä silmää... Voin elää tässä ja nyt.
Uskomalla siihen, että asiat järjestyvät omalla painollaan.


" Ensin pitää olla unelma, uskoa siihen ja kun se on ovella, tarvitaan vain hippunen rohkeutta toteuttaa se!"



Kauniita ajatuksia päivääsi!

-Anne-



Kommentit

  1. Voi Anne, tätä oli mukava lukea♥
    Itse olen muutama vuosi sitten tehnyt saman tempun...irtisanouduin vakituisesta työstä ja uutta työtä ei ollut tiedossa. Sain viimen rauhan ja olin hetken kotona, kunnes tunsin, että nyt jaksan taas tehdä töitä ja kummasti sitä myös löysin....onnea sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Irmastiina!
      Onpa mukava kuulla, että muitakin rohkeita löytyy. :)
      Tuota rauhaa minäkin kaipaan, vaikka nytkin teen töitä kuin hullu, mutta voin silti itse säädellä vähän mitä haluan. :)

      Poista
  2. ihana postaus anne!
    Minä myös tunnustan tehneeni samaisen tempun. olen irtisanoutunu vakituisesta työstäni meidän pikkukakkosen syntymän jälkeen. nyt työttömänä, mutta sata nolla onnellisempi kuin siellä missä "pitäisi" olla duunissa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Uskon, että elämässä pitää tehdä rohkeita tekoja, jotta voi saavuttaa unelmiaan. :)

      Poista
  3. Olipa herättävä postaus! Ihana! ♥ Näytät kyllä tosi hyvälle ja tuo tukka; WOU! Ihan älyttömästi onnea rohkeaan päätökseesi! Teit varmasti oikein! Anna palaa vaan! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Teija!
      Kommenttisi lämmitti sydäntäni!

      Poista
  4. Meidän IHANA ANNE <3 Kiitos tästä postauksesta ja sinä olet niin rohkea. Onnea!
    Kylläpäs tuollainen tyyli sopii sinulle,WAU <3
    Kivaa sunnuntai-iltaa ja alkavaa uutta viikoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Pia kannustavista sanoista!
      Tyyli on tosiaan tainnut löytyä. ;)
      Ihanata viikkua sullekin!

      Poista
  5. Onnea rohkeasta päätöksestä! Elämä on itseä varten eikä muita.
    Kaunis nainen kuvissa :)
    Kivaa Juhannusviikkoa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin Ellen!
      Mukavaa viikkoa sinullekin!

      Poista
  6. Hieno, ja ajatuksia herättävä postaus! Olet upea ja rohkea nainen :-) Tsemppiä jatkoon, ja ihanaa juhannusta ♡ :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Minna!
      Olen tosiaan tainnut löytää itseni. :)
      Ihanaa Juhannuksen aikaa sinullekin!

      Poista
  7. Voi Anne, miten ihana kirjoitus..olen onnellinen kun sain lukea sen ja olet tarmoa täynnä sekä rohkea..kyllä elämässä täytyy uskaltaa tehdä isojakin asioita..isoja päätöksiä ja eka lause jäänee mieleeni.. "Ilman elettyä, joskin kovaakin elämää en olisi tässä, enkä osaisi välttämättä nauttia nyt juuri tälläisista asioista kuin tällä hetkellä" tuo sopii minulle ihan kympillä ja kun suren välillä kohtaloani vaikeissa asioissa, sanalla että "miksi"..niin tuo oli hyvin ilmaistu...kiitos...samaa voinen minäkin sanoa nyt näillä sanoilla että ilman sitä todella vaikeaa elämää...en ehkä olisi itse tässä, mutta en myöskään tietäisi kuinka onnellinen nyt olen ja mistä asioista saan nauttia ja olla itsekkin onnellinen :) :)
    Todella hyviä kuvia sinusta :) Mukavaa alkavaa uutta viikkoa sinulle nautitaan hetkistä ja ollaan onnellisia myös niistä pienistä asioista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Hannele! Luin tekstisi kahteen kertaan. :)
      Ihana, että voin antaa voimia ja intoa myös jollekin muulle. En olisi koskaan voinut kuvitella, että voisin itse tykätä omista kuvistani. :) Ehkä en tuntenut niistä kuvista itseäni...
      Ihana, kun olet olemassa siellä ruudun toisella puolen. :)

      Mukavata Juhannusviikkoa sinulle ja kaunista kesää!

      Poista
  8. Ihana, uusi look! Onnea uusiin seikkailuihin, Anne!

    VastaaPoista
  9. Ooh mikä upea rock-look! Oot tosi rohkea nainen, respectit sulle. ♥ Kiva postaus.

    VastaaPoista
  10. Onnea rohkeudestasi Anne ja kivoja uusia seikkailuita!
    Uusi tyylisi on kuin sinulle tehty, olet tosi kaunis!
    Olen onnellinen puolestasi ja tälläisesta upeasta postauksesta<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sari!
      Itsekin tykkään kyllä tästä uudesta tyylistä ja mikä parasta, tästä saa kyllä ihan "taviksenkin..." :D

      Poista
  11. "Olen kaunis, olen rohkea ja syntynyt voittamaan..." vai miten ne Pellen sanat menikään? Joka tapauksessa sanat on kuin sinulle kirjoitettu....Ihailen rohkeita päätöksiä ja sitä, että uskallat kertoa niistä ääneen! Toivon Onnea, rohkeutta ja kaikkea kaunista elämääsi jatkossakin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kiitos Aila! Olipa kauniisti sanottu! :)
      Kaikkea ihanaa myös sinne teille!

      Poista

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kirjoitit! Ajatukset lämmittävät sydäntäni!

Suositut tekstit