Glögiä, pasteijoita ja jouluntaikaa...



Meillä on fiilistelty jouluherkuilla jo pari viikkoa sitten.
Ensimmäinen glögi, piparit ja nämä ihanan suolaiset pasteijat... nam!


Pasteijat ovat todella helpot ja nopeat. Esim. yllärivieraitakin varten...

* Leikkaa torttutaikinalevy kahtia.
*Aseta levyn keskellä haluamaasi täytettä. Minä käytin kylmäsavuporo-Koskenlaskijaa.
(Täytteeksi käy melkein mikä vain; kinkkusuikaleita, tuorejuustoa, juustoraastetta, jauhelihaa, sulatejuustoa, kasvissuikaleita, aurajuustoa...)



* Taita reunat vastakkain, painele sormien välissä ja käännä etukulma alaspäin.
*Voitele halutessasi kananmunalla.


*Paista, syö ja nauti!


Ja ei kun syömään!♥


Onko sinulla tällaisia helppoja visioita torttutaikinasta?

Huomenna alkaa joulukuu... hoksasin, ettei meillä ole ensimmäistäkään joulukalenteria...
Onneksi on vielä ilta ja yö aikaa... ;)

Ihanaista Jouluntaikaa Sinulle!

3 kommenttia:

  1. Tässähän tuli nälkä.. en olekaan pitkäään aikaan tehnyt tuollaisia pasteijoita. Tuo koskenlaskija on niin hyvää!! Mä oon laittanut aina vaan jauhelihaa. Pitääpä tehdä viikonloppuna näitä!

    VastaaPoista
  2. Hei,

    olen haeskellut jo jonkin aikaa turkooseja purjerengasverhoja ja ihastuin kovin useissa kuvissasi esiintyviin turkooseihin regasverhoihin. Muistaisitko mistä olet moiset mahtanut löytää? :) Ihana koti teillä!

    Terveisin, Miina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Kaunis kiitos!Verhot olen ostanut IsoKärkkäiseltä. Siellä on samanlaisia vieläkin.

      Poista

Kiitos, kun kirjoitit! Ajatukset lämmittävät sydäntäni!