Tuunausta...

No hei pitkästä aikaa!
 Enhän minä ole teitä unohtanut, mutta en oikein ole tiennyt mitä kertoisin vai kertoisinko mitään... Voitteko kuvitella, että näinkin puheliaalle naiselle tulee joskus sellainen ajatus! ;)

Pääsiäinen oli ja meni ja koulu on taas alkanut ja arki palannut. 
Minä olen kipuillut viime päivät selkäni kanssa. Olisipa mukava kuulla, olisiko jollakin muullakin samanlaisia kokemuksia ja mikä siihen auttaa...
Eli kävin siis hierojalla ja kaikki meni siihen asti loistavasti, kunnes aloin nostaa päätäni, Naps! Alaselkä lukkiutui siihen paikkaan! Ja minä jäin petille...

Minullahan tuo selkä tekee sen joka kerta, että hierojan pediltä ei meinaa ylös päästä, kun alaselkä "katkeaa" eli noustessa tulee tosi ilkeä tunne, mutta aina se siitä pikkuhiljaa vertyy...

Liekö minulla sitten yliliikkuvuuta tai mitä lie, kun selkä niin oireilee...ja oire tulee aina ylösnoustessa hieronnan jälkeen.

Olihan se hupainen hierojalla käynti, kun hieroja sai laittaa kengät jalkaan, että ulos pääsin! :D
Ja korostan, että hierojassa ei ollut mitään vikaa, uskoakseni vika on minun selässä.

No, nyt olen sitten ollut enemmän tai vähemmän jäykkä monta päivää. Istuminen on kaikista pahinta, venytellyt olen mahdollisimman paljon ja ihan hyvin kärsin sen tehdä, mikään ei vain tunnu kuitenkaan helpottavan lopullisesti.

Olen kokeillut pitää jalkoja 90 asteen kulmassa, kylmävoidetta, saunaa, buranaa...
Argh! Alkaa jo tosissaan käydä hermon päälle.

Tämä kuulostaa kyllä iskiakselta, mutta kun ei vedä eikä työnnä jalkoihin vaan kipu on vaan alaselässä ja hieman siinä alempana. Pikemminkin paikallista...

Kaikki keinot ja konstit olis nyt tarpeen!

No se siitä aiheesta... olen minä kiukuspäissäni tehnyt vähän tuunailujakin...
Ostin vanhoja ikkunoita, joista harjasin teräsharjalla kaiken lähtevän irtomaalin pois. Tarkoitus ei ollutkaan hangata niitä ihan puhtaaksi.



Ostin keltaisen pesukonevärin ja laitoin koneeseen valkoiset paneeliverhot (pellavaiset, Jyskistä), jotka ensin ompelin kapaksi. :)
Samaan koneeseen menivät myös pari valkoista tyynyliinaa sekä vaalea kevättakki. Ja kas!





 Olin kyllä todella tyytyväinen, vanha takkikin uudistui nopeasti ja väristä tuli tasainen. Siitä ei nyt ole kuvaa...
Ja piiiiitkän pohdinnan jälkeen ostin Vallilan Kelohonka-kangasta, josta tein seinätaulun... Katsotaanpa mihin seinälle tämä asettuu...
Ja niinhän siinä sitten kävi, että makuuhuoneen murheenkryyni sängyn väri on saanut kaverikseen PALJON väriä ja nyt huone on kuin karamelli! Ikkunassa keltainen verho ja lattialla värikkäitä pyöreitä mattoja ja niin ikään kaikki omasta kaapista (paitsi uusi sängynpeitto, Prismasta).


 Tässäpä tällaista väliaikatietoa VillaEmman tuvasta!
   P.S. Olen aina inhonnut keltaista... ;)
                               Ajatuksin, Anne



Kommentit

  1. ihanan pirteitä juttuja taas kerran. tuota kelohonka taulua odotanki oikeen innokkaasti..itekki fanitan kelohonkaa mutta ei vielä ole tullu hankittua sitä..ja elä hättäile. bloggailet siihen tahtiin kun hyvältä tuntuu..ei me täältä mihkään hävitä.

    VastaaPoista
  2. Ihanaa keltaista, kevät on tullut :)

    Selän suhteen ehdottaisin tutkimuksia. Itselläni on yliliikkuvat nivelet ja kuvauksissa löytyi useampi vaiva ja hieronta on kielletty, samoin venytyshoito jota kerkesin saamaan fysioterapiassa. Mulla menee jalat alta ja kun kipu iskee niin jään tasan siihen paikkaan. Vaihtoehtoishoidoissa olen käynyt paljon ja saanut niistä eniten apua. Tsemppiä selän kanssa!

    VastaaPoista
  3. Voi kuinka ihanan keväistä! Ja hyvin näytti värjäys onnistuvan. Hmmmmmmmm empä ole moneen vuoteen värjännyt mitään, vois taas kokeilla.

    Täälläkin on jo useampi vuosi taisteltu selän kanssa; jalat menee välillä alta tai sitten ne eivät yksikertaisesti nouse...milliäkään. Lämpö=sauna auttaa ja lepo, mutta siihen ei tahdo olla aikaa.Väkisinkin työssä joutuu kantamaan ja punnertamaan isojakin tavaroita ja apuja ei aina jouda odottamaan. Ja kipu on alaselässä, pehvan päällä ja kun oikein pahana, niin nilkkaan asti. Särkylääkkeitä ja lepoa suosittelen, kun muistaa ne lääkkeet kohtuudella. Olen käynyt useamman kerran Marjoga Dayspa:ssa ja selkä on aina useamman viikon kunnossa. Suosittelen!

    Mukavaa viikkoa Annelle ja kiva kun jaksat taas kirjotella ja kuvata :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Pia! Sinulle myös mukavaa viikkoa!
      Onneksi nyt selkäkin jo parempi.

      Poista

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kirjoitit! Ajatukset lämmittävät sydäntäni!

Suositut tekstit