Iloa ja valoa syksyyn

Hei Ihanuudet!
Blogihiljaisuus tuntuu jatkuvan. Minulle on iskenyt syyslaiskuus ja väsymys, nyt vähän joka suhteessa. Luulenpa kyllä, että suurin syy siihen on sisällä oleminen ja ulkoilun vähyys...
No, onneksi on taas viikonloppu edessä, jospa se toisi uutta virtaa ilman aikatauluja.


Kävin viime viikolla paikallisessa kukkakaupassamme (Kukkapalvelu T.Rajala) katsomassa, mitä syksy on tuonut tullessaan. Mukaan tarttui edullisesti kaunis kynttiläsomiste.
Ensiksi olin ajatellut viedä sen lahjaksi, mutta päätin jättää sen kuitenkin itselle piristämään syksyn pimeyttä.



Minulle tulee jostain syystä tästä mieleen mummola, vaikka ei meidän mummoilla mitään tällaisia ole ollut. Tässä on kuitenkin jotain sellaista vanhaa, vähän taikuutta ja arvokkuutta. Hiljaista ylpeyttä.


Erityisesti minua viehättää, miltä somiste näyttää päivänvalossa;vanhan hopean sävyjä. Kun sisällä oleva kynttilä on palanut, voi tilalle laittaa oman tuikun.


Jos kiinnostuit, käy ihmeessä katsomassa mitä kaikkea sieltä löytyy. Samantyylisiä somisteita oli muitakin, jos olet yhtä kiiltävän perään niinkuin minä. ;)

Minä ajattelin laittaa tänä viikonloppuna terassit ja haudat talvikuntoon. Pakkasta näkyy piisaavan, taitaa olla vain ajankysymys milloin saamme lunta ja päästään hiihtämään. Kaikista vastalauseista huolimatta ajattelin piristää terasseita hillitysti kirkkailla jouluvaloilla. On paljon mukavampi tulla kotiin, kun on edes pieni tuiju kuistin nurkassa, kuin se että pimeässä saa kompuroida. Jouluvalot laitan aina ajastimella, niin eivät pala suotta pitkin päivää. 

Miksikähän niiden nimet on muuten jouluvalot?
Eikö olisi parempi nimetä kirkkaat valot vaikka sisustusulkovaloiksi? ;)



Valot joululla tai ei... Joka tapauksessa kaunista perjantaita sinulle ja 
nautitaan näistä kirpeistä pakkaspäivistä! ♥

2 kommenttia:

  1. Nyt on kyllä ollut kauniita ilmoja vaikka kylmä onkin ollut. Pääasia ettei aina sada.
    Kynttilöillä saa parasta tunnelmaa mitä saada voi.

    VastaaPoista
  2. Kaunis kynttilä, sopii kivasti syksyyn ja minulle tuo muistuttaa jo joulun kimmellyksestäkin ❤️ Ihanaa viikonloppua ❤️

    VastaaPoista

Kiitos, kun kirjoitit! Ajatukset lämmittävät sydäntäni!