Äideistä parhain

Ihanaista huomenta ihmiset!

Viikonloppu on mennä hurahtanut ohitse ja minun yöt ovat olleet päiviä ja päivät osittain yötä. :)
Viimeinen yö vetelee viimeisiään ja oma sänky odottaa. Harmi, ettei uni ole päivällä yhtä makeaa kuin oikeasti yöaikaan. Sen se tämä yötyö minulla ainakin tekee. Onneksi saan kuitenkin nukuttua, jahka saan pään nollattua ja rauhoituttua nukkumaan.

Mutta, se niistä töistä. Meidän Äitienpäivä oli tänä vuonna toisenlainen kuin ennen. Toinen muistettava ja rakastettava äiti on poissa. Mieli oli haikea, mutta samalla helpottunut, että toisella on nyt hyvä olla. Vaikka, niin mielellään olisimme vielä jatkaneet yhteistä matkaa.

Minäkin sain mieheltä ja Calle A:lta kukkia. :)
Eivätkös olekin suloisia!



Meillä on sovittu, ettei mitään suuria ostella Äitienpäivänä eikä muutenkaan. Toista voi muistaa lämpimällä ajatuksella, leipomuksella tai vaan yhteisellä kahvihetkellä.
Koska, aikaisemmassa postauksessa kerroin monenlaisista päätöksistä- yksi niistä on, että olen päättänyt kokeilla, olisiko minusta käsitöiden tekijäksi- niinkuin äitini on.
Onhan minulla monenlaista kokeilua ollut ja aina on kutimet lentäneet nurkkaan kun ei ole ottanut onnistuakseen.

Olen Facebookissa Virkkaus-ryhmässä (kaikkeen minäkin olen ilmoittautunut, vaikka en ole edes virkannut... :D) No, sieltä sain kuitenkin kipinän, että nyt kun on yöllä aikaa, niin voin opetella vaikka virkkaamaan. Pylväät ja muut olivat päässeet unohtumaan sitten kouluaikojen, joten netin ihmeellisestä maailmasta siihenkin löytyi apu. 

Halusin tehdä äidille jotain itse tehtyä ja siitä se ajatus sitten lähti!







Mallia "oma tekemä." Päätin vain lähteä kokeilemaan mitä langasta tulisi. Lankakaan ei ollut varsinaista virkkauslankaa ja ohje valmistui virkkauksen myötä, kierros kierrokselta. 
Vaikka itse sanonkin, niin aika kiva siitä sitten tuli. 
Ja lahjan saajakin tykkäsi, sehän se on pääasia.

Tätä teosta kannattaa katsoa "rakkauden silmälaseilla; " olen vasta aloittelija tässä virkkaushommassa. :)



Miten sinun Äitienpäiväsi meni ja mikä oli päivässä mieluisinta?

Mukavaa alkavaa viikkoa!

-Ajatuksin, Anne-

6 kommenttia:

  1. Minä sain Äitienpäivänä kenkää. Nimittäin jos jonkinlaista. Tuli työkenkää ja kumpparikenkää. :D Suuremmat äidit käytiin moikkailemassa: molemmat ovat vielä ilonamme! ♥ Söpön liinan näppäsit tehdä! ♥

    VastaaPoista
  2. Hieno tuli tuosta sinun liinasta! Mieluisinta meidän äitienpäivässä oli käynti Puuhkapellon mummulassa :) Ja tietysti Iltatähdeltä saatu kortti ja rintakoru, molemmat itsetehtyjä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva päivä ollut teilläkin! Niin ja kiitosta vaan!

      Poista
  3. Voi ihana Anne siis tuo liina ihana ja ajattele kuinka paljon ajatuksia on kun tekee toiselle jotain itse, ja kannustan todellakin sinua opettelemaan tekemään itse...minäkin olen alkanut opetella virkkaamaan muutakin kuin mattoja ja tein aikoinaan villalangasta virkkauksen ja se onnistui...käsityö taidon on antanut äitini minulle perinnöksi ja se perintö on mistään materiaaleista parhain..äitini kannusti minua aina, kerroit että eilen oli myös muistojen päivä, niin minullakin kun menimme mieheni äidille niin istuin siellä sohvalla ja kyyneleet valui pitkin poskia, tuli kova ikävä ja suru kun en voinut oman äidin kanssa nyt viettää äitienpäivää, onneksi muut istui keittiössä nielin kyyneleet ja olin vaisuna koko ajan..mutta tiedän että äitini oli läsnä kuitenkin..nyt 6.5 tuli kuukausi täyteen äitini poismenosta...että vielä noita kyyneleitä tulee mutta suru on surettava..onneksi on tuhannet muistot..
    Oikein ihanaa maanantaita sinulle, aikoinaan minäkin olin kolmevuoro työssä ja ne yövuorot oli rankkoja..kun yövuorosta ajoin kotiin niin pidin ikkunaa auki koko ajomatkan, kun väsymys painoi silmiä...jotta pääsisn turvallisesti nukkumaan omaan sänkyyn :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaunis kiitos Hannele ihanista sanoistasi!
      Voimahalauksia sinullekin ja pidetään kauniita muistoja yllä. :)
      Mukava, kun jaoit kertomuksesi.

      Ihanaa päivää myös sinulle!

      Poista

Kiitos, kun kirjoitit! Ajatukset lämmittävät sydäntäni!