Vanha ystäväni

Tiedättekö, kun hulluuskohtaus iskee- silloin on vain mentävä. Siis pyöräilyhulluus... Ainahan minä olen tykännyt pyöräilystä, mutta välillä se on ollut enemmän tai vähemmän aktiivista. Ystäväni ei silti jätä minua koskaan, vaikka se on kärsinyt kolhuja, kulumista ja ajan patinaa. Aurinko on polttanut sitä ja pakkanen kiristellyt, pöly on tarttunut sen pintaan ja ruostekin hypännyt matkaan. Talveksi minulla ei ole ollut tarjota sille lämmintä leposijaa, mutta senkin se on kestänyt. Kerran kaaduimmekin yhdessä, minä lensin tietä pitkin ja hän kohti ojaa.
Silti me ollaan aina yhtä, minä ja Helkama.


Hulluus on tarttuvaa tai voisinko sanoa lisääntyvää. Kun kulkee työ- ja kauppamatkaa (12-14km) useamman kerran viikossa, tulee ahneus ja on matkattava lisää. 

Eilen osallistuin paikalliseen pyöräilytapahtumaan "Koko Suomi pyöräilee." 
Pyöräilykypärän omistajat osallistuivat ylimääräiseen arvontaan ja kaikkien viikon aikana pyöräilijöiden kesken arvotaan myös monenlaista palkintoa. Jännää! :)
Eikä haittaa, vaikka ei voittaisikaan- silti on tullut liikuttua ja tilalle on tullut hyvä mieli ja kohonnut kunto.

Ohjattuja reittejä oli 2, toinen n.12km ja toinen 21km (muistelisin). Minähän polkaisin tottakait tuon pitemmän reitin, eihän sitä marjastamaan oltu lähdetty. :D
Ei vainenkaan, jokainen sai polkea omaan tahtiin, mutta en väitä etteikö mullekin iskenyt heti kilpailuvietti päälle ja ryykäsin kärkipäässä lähölle ja vauhtia piisasi kärkipäässä koko matkan. 21km 55min!
Eikä tehnyt tiukkaakaan. 

Tapahtumahan ei ollut kilpailu, mutta ko mun pyörässä on vain kaks vaihetta -> vauhilla tai ei ollenkaan. Ja yleensä se on mulla vauhti-asennossa. Otin lenkin ihan kuntoilun kannalta ja annoin mennä. Lenkin päälle kävin kaupassa ja polokasin vielä kotia. Matkaa tuli yhteensä 33km ja aikaa meni pyörän päällä 1,35h.

Fiilis oli kyllä huikea!

Tänä aamuna reippailin taas 7 maissa pyörällä kylille, olin vajaa 2h salilla ja kylän kautta kotia. Kilometrejä kertyi plakkariin taas n.15km verran.

Hyvä minä!

Reipasta päivää, Sinullekin!

-Anne-



2 kommenttia:

  1. mie en ole ajanu pyörällä kun muutaman kilometrin sitten vuoden 2008 ..pitäsköhän opetella uudestaan kun fillarikin kunnostettuna tuolla aitassa olis ;) mukavaa viikon jatketta sinne :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Pyöräilyyn voi kyllä tosissaan jäädä koukkuun. :D

      Poista

Kiitos, kun kirjoitit! Ajatukset lämmittävät sydäntäni!