Siitä, millainen sinä olet


Jostain syystä minulle tuli mieleen laulu Uralin pihlaja, kun näitä kuvia katsoin. 
Lapsena osasin soittaa sen harmonikalla, nyt taito on päässyt vähän ruostumaan.


Eräänä aamuna yövuoron jälkeen kävin ottamassa kuvia aikaisesta aamusta ja yhdestä kauniista järvestämme. Meillähän näitä kauniita vesistöjä piisaa joka puolella.


Jotkut ovat harmitelleet, kun ihmiset puhuvat jo syksystä. 
Minua ajatus on kuitenkin jotenkin jo lämmittänyt.
Ruskan värit, marjametsät, kynttilät ja lämpimät teekupit ovat sulattaneet jo sydämeni.


Olen saanut myös monenlaisia uusia oivalluksia elämästäni. 
Olen myöskin saanut huomata, että on aika jättää ja on aika ottaa uutta.
Kun on valmis luopumaan jostakin entisestä, saa tilalle jotain uutta ja paljon parempaa. 
Mutta, luopumista ei kannata tehdä ennenkuin on siihen aivan valmis.


On myöskin aika murehtia ja surra. 
On aika jättää huolet taakse ja antaa surun kantaa eteenpäin.

Minun elämässäni suru on ollut niin monenlaista.
Surua ja kaipausta, surua siitä etten osaa ottaa mitään tilalle. 
Surua siitä etten tee niinkuin toiset, vaan teen niinkuin minä haluan. 

Kun surusta pääsee ylitse tai pystyy jättämään ainakin osan siitä taakseen - voi nähdä ympärillään paljon keveyttä, kauneutta ja ystävyyttä.
Voi ymmärtää syyn, miksi olen tällainen, tässä ja nyt.


On aika antaa tilaa itselle ja omille ajatuksille. 
Menneitä ei tarvitse unohtaa. 
Ilman menneisyyttä ei olisi minuakaan.


Nautitaan jokaisesta pienestä hetkestä. 
Hymystä ja hymyttömyydestä. 
Siitä, millainen sinä olet.

Kauniita ajatuksia päivääsi!

-Anne-

Kommentit

  1. Kauniita ajatuksia ja ovat kyllä totta! Ihania kuvia myös :) Nyt pitänee sanoa, että kauniita unia yöhösi :) Hyvää yötä!

    VastaaPoista
  2. Minulla on harmonikka, ja useasti tulee soiteltua tuota uralin pihlajaa, kaunis kappale kuten pihlajakin.
    kauniita kuvia :)
    Mukavaa viikonloppua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyypä itsekin verestää taas nuoruusmuistoja. ;)

      Poista
  3. Kauniisti sanottu ja ihania on myös järvikuvat!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kirjoitit! Ajatukset lämmittävät sydäntäni!

Suositut tekstit