Lähimmäisen rakkaus ♥

Tänään olen pohtinut aihetta Lähimmäisen Rakkaus.
Mitä kaikkea nuo kaksi sanaa pitävätkään sisällä.

Mitä kaikkea pitää antaa ja jakaa? 
Missä asioissa auttaa?
Millaista avun tulee olla?
Onko pakko antaa?

Kuka määrittää antamisen määrän?
Kenelle annetaan, kuka voi ottaa?



Tänään olen ollut kiitollinen ystävistä. ♥

Olen antanut ja saanut.
Olen jakanut asioita ja pitänyt puoliani.
Olen kuunnellut, tukenut ja odottanut.
Olen neuvonut, sanonut suoraan, ohjeistanut.

Mutta, olen myös saanut.
Minua on tuettu ja kiitetty.
Autettu pyyteettömästi ja hiljaisesti.
Oltu läsnä.

Vaihdettu ajatuksia ja ajateltu samoin.
Oltu eri mieltä, mutta ymmärretty.



Olen myös pohtinut, millaista anteeksiantoa voi olla?
Pitääkö ymmärtää?
Pitäisikö pitää yhteyttä, vaikka ei tunne niin?
Pitääkö muistella vai mennä eteenpäin ja unohtaa?
Ehkä vain hyväksyä ja ymmärtää.



Kaikkein kiitollisin olen kuitenkin elämälle siitä, että tänään, 
tänään voin oikeasti sanoa että HYVÄÄ KUULUU.♥

On kuulunut jo pitkään. 
Asiat ovat alkaneet järjestyä, omalla painollaan.
Olen löytänyt tilaa itselle ja toisille.
Olen antanut ja olen saanut.

Sinä, minä ja me.
♥ Lähimmäisen rakkaus. ♥



Pieniä arkisia tekoja.



Kaikkea kaunista, Sinulle! 


Kommentit

  1. Kauniisti kirjoitettu ja niin paljon miettimisen aiheita?
    Ihanaa, kun sulle kuuluu hyvää Anne<3
    Mukavia loppuviikon päiviä!

    VastaaPoista
  2. Kauniisti kkirjoitit ajatuksia herättävistä asioista :)
    Onneksi sinulle kuuluu hyvää Anne, kyllä asiat vain yleensä järjestyy ♥

    VastaaPoista
  3. Tämä postauksesi kolahti ja pisti miettimään noita kysymyksiäsi <3 Ihana kuulla että kuuluu hyvää ja voit hyvin <3

    VastaaPoista
  4. Ihania ajatuksia taas ystäväiseni! Laitetaanpa se kyläilyasia vireille :). Kohta alkaa loma ja toivottavasti on myös aikaa..

    VastaaPoista
  5. Ajatuksia herättävä kirjoitus! <3

    VastaaPoista
  6. Kiitos ihanista vastauksista. ♥
    Näitä asioita on joskus hyvä pohtia, eikä vain mennä kuin "synnin sumussa."
    Joskus sitä vaan tekee ja tekee, miettimättä miksi.

    Kati, mietitään vaan sitä kyläilyä. :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kirjoitit! Ajatukset lämmittävät sydäntäni!

Suositut tekstit