Nuukaillaanko?

Mistä asioista sinä olet/olisit valmis nuukailemaan? Säästämään, miettimään mihin rahasi menevät...

Olen joskus katsonut Kukkaron Herraksi-ohjelmaa sekä sitä toista, mikäs se nyt onkaan... missä opastetaan rahan käytössä, kun se on karannut lapasesta... Himoshoppaajat !
Minulla ei nyt varsinaisesti ole mitään ongelmia rahankäytössä, mutta kyllä sitä joka kuukausi silti menee aina johonkin, mitä ei välttämättä tarvitsisi. Vaikka summat on pieniä kerralla, niin huomaamatta niistä kertyy ajan saatossa suuria summia.

Olen joskus miettinyt, että naisilla (ainakin minulla) on tapana parantaa mieltä ja ostaa jotain niin iloon tai suruun. Jos onnistun jossain- olen ansainnut jotain kivaa, jos joku ärsyttää -olen ansainnut jotain... no, olenko oikeasti? Voisiko se hyvänmielen hankkia jostain muusta.
Kyllä voi. Olen huomannut!

Kun päättää, että nyt ei huristella muualle kuin ruokakauppaan ja sinnekin vain silloin kun oikeasti tarvitsee. Pakastimen eväillä pärjää melko pitkälle...

Minä olen opetellut luopumaan erilaisista sisustushärpäkkeistä sekä verhojen ostoista. Olen myös opetellut säästämään ruoassa ja olen alkanut tekemään ihan oikeaa ruokaa, jatkojalostamaan ruokia, hyödyntämään pakastimen sisältöä, bongailemaan tarjouksia jne.

Toki minun tekee ihan samalla tavalla mieli käydä katsomassa kaupoissa erilaisia sisustusjuttuja, mutta nyt saan mielihyvän siitä, että katson, otan käteen, tunnustelen... mietin, olisiko minulla kotona joku samantyyppinen, mistä voisin kehitellä jotain... poimin ideoita ja haen silmänruokaa.

Tästä kahvikannusta on pakko kertoa... tämä oli aivan heräteosto, eikä meillä ole ollut aikaisemmin termaria, muutakuin retkimallisia.
Tämä on ollut ostopäivästä lähtien joka kahvikerta käytössä! Eli ei mennyt hukkaan! :)

Kerro, mistä sinä olisit valmis luopumaan tai ainakin vähentämään?
Mihin tarpeeseen sinä teet hankintoja?

Mukavaa iltaa Sinulle!
-Anne-

2 kommenttia:

  1. Rahaa ko on vähä ni ei sitä pahemmin tuu tuhlattua. Askartelutarvikkeista on ollu pakkoki vähä luopua ja säästää. :) Tosi paljon seuraan kauppojen tarjouksia ja päiväystuotteita, niitä on yleensä aina pakkasesa. :)

    VastaaPoista
  2. Näinhän se on. Minäkin myin kirppiksellä kaikki lasityötarvikkeet. Yhden talven harrastin ja siihen jäi.

    VastaaPoista

Kiitos, kun kirjoitit! Ajatukset lämmittävät sydäntäni!