Pari sisustusniksiä

Illan hämäryys-kuvat jatkuvat...
Näitä on niin kiva ottaa, huoneet näyttävät illalla ihan erilaiselta kuin päivällä. Niinkuin jo aikaisemmassa postauksessa kirjoitinkin.
Meidän makkari on kokenut monenlaista aikakautta ja värikylläisyyttä, niinkuin muutkin huoneet. Nyt kuitenkin näyttää että, harmaus, vaaleus ja pienet mustat piristykset ovat tulleet jäädäkseen. Erilaisin vivahtein ja vaihteluin.

On mukava harrastaa tällaista edullista sisustamista, kun voi vaihdella esim. tyynyjä ja verhoja huoneesta toiseen. Meillä myös matot ovat pyörähdelleet viime aikoina.


Meillä yöpöydän virkaa toimittavat 40-luvun vanhat tuolit. Niihin olen laittanut sisustuskirppiseltä ostetut tuolinpäälliset suojaksi.



Ikkunaan vaihdoin vaihteeksi kapan. Samanlaiset kapat löytyvät toisesta makkarista, niin ikään vanhaa Marimekon kangasta tämäkin.



Olen pitkään haaveillut kynttilästä makuuhuoneessa, mutta palavaa kynttilää en uskaltaisi sinne yksin jättää. PartyLiten kutsuilta löytyi tällainen vaalean turkoosi Led-kynttilä. Sen napsautan aina illan pimetessä päälle ja sammutan, kun käymme nukkumaan. Kynttilään saa myös ajastuksen. Pidän tuosta led-kynttilästä, koska se on niin aidon kynttilän näköinen. Olihan se tyyris vaikkakin alesta, mutta kaikkihan se tässä elämässä maksaa. Joskus sitä voi hemmotella pienillä jutuilla itseään ja tuohan on pitkäaikainen.


Led-kynttilän lisäksi olen oivaltanut, että nämä nukkamatot onkin ihan kivat. 
Ja kun laittaa kahteen peräkkäiseen huoneeseen samanlaiset matot, näyttävät tilat yhteneväisiltä ja suuremmilta. Katsoppa vaikka! 


Olen alkanut myös tekemään niin, että kun haluan ostaa jotain uutta sisustusjuttua; etsin ja harkitsen, ostan juuri sen mistä oikeasti pidän. Vaikka se maksaisi vähän enemmän kuin olen ajatellut maksaa. Tällaiset ostot ovat meillä kaikista pitkäaikaisimmat ja tyytyväisimmät hankinnat. Esinettä voi sitten hyvällä mielellä vaihdella huoneesta toiseen ja se näyttää aina vaan hyvältä. 
Olen muutenkin niin tyytyväinen, kun tavaran määrä on nykyään huomattavasti vähäisempi, seesteisempi ja meidän näköinen.

Vaikka rahaa ei ole paljon, kannattaa satsata vähän parempaan, kestävämpään ja juuri sellaiseen mitä haluat. Tuotteen ei tarvitse aina olla kalleimmasta päästä, mutta jos siinä on yksikin kohta mikä mietityttää, älä osta sitä. 
On hienoa, jos löydät kirppikseltä sinun kotiisi juuri sopivan tavaran ja mikä parasta edullisesti. Minä olen nykyään vähän huono kirppisten kiertäjä, kun täältä pitäisi aina lähteä "merta edemmäs kalaan."
Joskus kuitenkin onnistun tekemään niiltäkin tosi hyviä löytöjä.

Itse olen huomannut, että sisustukseen menee nykyään huomattavasti vähemmän rahaa, kun hankkii vain sellaisia mistä ihan kympillä pitää ja mihin ei kyllästy. :)

Lopuksi laitan vielä kuvan parista hyvästä ostoksesta.
H-tyynyn ostin Kärkkäiseltä. Aikaisemmin olen ostanut tyynyliinoja ja irtotyynyjä. Vaikka tyyny maksoi n.12-15e, se oli hintansa väärti. Ei lössähdä ja pysyy kuosissaan. Päällisen saa hyvin pestyä.
Enempää en kuitenkaan sisustustyynyistä maksa, vaikka olisivat miten hyviä tahansa. :)

Peilin olen ostanut pari vuotta sitten Koulun Kahvista ja Kiposta (Alesta). Peilille jäi jotakuinkin hintaa reilu 30e. Ihan älyttömän edullinen noin hienoksi peiliksi. Aikaisemmin se oli makuuhuoneessa, mutta nyt tyynyn myötä pääsi eteiseen.


Millaisia hyviä löytöjä / ideoita sinulle on tullut?

Olisi kiva, jos heittäisit muutaman vinkin muillekin jaettavaksi. ♥




8 kommenttia:

  1. Hei! Tuo teksti seinällä on tosi osuva ja sopii kivasti paikalleen. Minun viimeisin löytö (Kärkkäiseltä myös) on sisustuskontaktimuovit. Vielä en ole koettanut käytännössä, mutta kohde on jo valmiina. Värikkäitä syyspäiviä sinulle! :) Reetta N.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ne onkin nyt ihan älyttömän suosittuja. Minä olen facessa sellaisessa ryhmässäkin ja siellä jos missä näkee vaikka mitä tuunausta. :)

      Sinulle myös, Reetta! ♥

      Poista
  2. Itse olen samanlainen tyynyjen, verhojen ja mattojen huoneesta toiseen kiikuttelija. Niillä saa ilmaiseksi kummasti muutosta aikaiseksi ja samat verhot toisessa huoneessa voi näyttää niin eriltä.
    Itsekin koitan pohtia nykyään tarkemmin mitä ostelen, ettei se olisi jatkuvaa ostelun virtaa.

    VastaaPoista
  3. Kyllä nykyään tulee ostettua paljon maltillisemmin sisustavaroita ja meidän lähelle on tullut kirppari josta olen tehnyt hyviä ja halpoja löytöjä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on aina mukava, kun tekee jotain kivoja löytöjä edullisesti. :)

      Poista
  4. Iltaisin koti näyttää nyt ihan erilaiselta kuin päivisin...ihanaa tuo kynttilöiden polttelu ja kohta saa taas laittaa koristevalojakin tuomaan valoa ja tunnelmaa ❤️ Ihania kuvia kodistanne ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ♥ Kyllä se on ihan tosi, että illalla on tunnelmallisempaa.

      Poista

Kiitos, kun kirjoitit! Ajatukset lämmittävät sydäntäni!