Arkikattaus



Yritän lähes joka päivä laittaa meille kauniin arkikattauksen. Edullisempikin ruoka maistuu paljon herkullisemmalta, kun se on katettu kauniisti!

Tässä meillä on varsin tavallinen kattaus, joskus vaan voirasia ja Oltermanni pönöttävät suoraan pöydässä. :)

Olemme yrittäneet vähentää leivän syöntiä ja onhan tuo painokin tippunut sitä mukaan. Minulla se leivän syönti vähensi myös juuston syöntiä, joten se ehkä on se suurin pudottaja.

Myös jonkinlaista salaattia pyrin tekemään useammin kuin kerran viikossa. Välillä täytyy oikein terästäytyä sen tekemiseen, ettei tule vaan heitettyä tomaatteja ja kurkkuja lautaselle yksinään.

Käytän kattauksissa aika paljon Tupperwaren astioita. Olen pitänyt monet kutsut vuosien varrella, käynyt monilla kutsuilla ja hankkinut näin paljon astioita. Toki jonkin verran olen ostanutkin.
Itse pidän Tupperwaresta suunnattomasti, sen kestävyydestä ja ajattomuudesta.


Serafiinin lasipullo on meillä päivittäisessä käytössä. Yleensä siinä on hiilihapotettua vettä. Todella kaunis, käteen sopiva, mahtuu jääkaapin oveen ja korkki pitää hapot pullossa. Kestää myös konepesua, olen testannut useasti. Joskus aikaisemmin kutsuilla olen sanonut, etten suosittele kuvion vuoksi, mutta näkyy kestävän. :)




Niin ja siitä basilika-lasipurkissa-virityksestä... se homehtui. Taisin pitää sitä liian kosteassa...

Arjesta iloiten, Anne

Kommentit

  1. Kaunis kattaus!
    Onhan sitä mukavampi syödä, kun on silmänruokaakin...:)

    VastaaPoista
  2. Kiitos! Olen Irmastiina ihan samaa mieltä!
    Joku minua on epäillyt, että odottappas kun tulee lapsia kylään, onko samannäköistä... Kyllä on, erityisesti siskoni lapset ovat oppineet, että tädin pöydässä on kangasliina ja he haluavat auttaa kattauksessa. :) Lapset valitsevat lukuisesta servettivalikoimasta kauniit servetit ja jopa taittelevat ne kauniisti! Ja tavarathan on tarkoitettu käytettäväksi. Siksi en koskaan osta mitään kallista kangasta, koska tykkään pitää, pestä ja vaihdella niitä useasti!
    Asioita voi oppia ihan lapsesta pitäen, jos heille antaa mahdollisuuden. Meillä eletään ihan normaalisti ja sotkuakin saa tulla, niinkuin muissakin kodeissa. :) Sitten taas siivotaan! Siinähän se elämän suola on!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kirjoitit! Ajatukset lämmittävät sydäntäni!

Suositut tekstit