Ystävälle

No, oonhan minä väsännyt vähän Ystävänpäiväkorttejakin. Tiedättekö muuten, että en ole tehnyt niitä moneen vuoteen! :)

On tästä opiskelijaelämästä jotain hyötyäkin, jää myös vapaa-aikaa touhuilla kaikkea mukavaa, huomattavasti enemmän kuin työnohessa opiskellessa. Mutta, nostan kyllä suuresti hattua niille perheenäideille ja -isille, sinkuille ja kaikille jotka opiskelevat ja käyvät töissä samalla, hoitaen vielä perheen, olipa kyseessä sitten lasten tai vanhempien hoito.
Kaikki ovat hirmu arvokkaita, eikä ketään voi laittaa yhtään ylempään eikä alempaan kastiin.
Tiedän itse, koska olen suorittanut kaksi aikaisempaa tutkintoa työnohessa ja touhunnut siinä vielä paljon muuta, nyt on olen antanut itselleni luvan hengähtää...

No, niin... mutta korttiasiaan!
Minulle on kertynyt monenlaista askartelumateriaaliavuosien varrella ja niistä askartelin tällaisia kortteja.

   On se vaan niin mukavaa,oman ystävän kanssa pulputtaa.
Yrittää parantaa maailmaa, ja rakentaa eloa parempaa.
Taittaa hetken verran yhteistä matkaa ja taas keventynein mielin kulkuaan jatkaa.

Ystävyys ei tunne välimatkoja eikä se laske kohtaamista. Ystävä asustaa sydämessä läpi mutkaisten teiden ja vaikeiden tilanteiden, ajatuksissa mukana kulkien ja voimaa antaen. Paljon lämpimiä halauksia sinulle, rakas ystäväni, näin ystävänpäivän kunniaksi. Olet tärkeä.



Minulla on monenlaisia korttikirjojakin, joista joskus poimin ideoita, mutta pääasiassa teen kortteja aina ihan spontaanisti, niinkuin nämäkin. Suunnittelen korttia sitä mukaan kun se valmistuu. Olen hankkinut värillisiä papereita erilaisia ale-koreista vuosien aikana, paperinarua on myös kertynyt monia, monia metrejä! :)
Olen ehdottomasti kiiltokuvaihminen, käytän tarroja vain lasten kortteihin. 

Ja eihän tämä päivä ihan polusta mennyt muutenkaan... en ole leiponut kuin jouluksi.

Tässäpä uudesta Maku-lehdestä poimittu mokkapiirakka.


Vaaleat mokkapalat

Pohja
200g voita
3 munaa
2,5dl sokeria
5dl vehnäjauhoja
2tl leivinjauheta
2tl vanilliinisokeria
1½dl maitoa (minä laitoin vettä).

Kuorrutus
75g voita
½dl kuumaa, vahvaa kahvijuomaa
350g (n.6dl) tomusokeria
2rkl kaakaojauhetta

Pinnalle
kookoshiutaleita ja/tai nonparelleja 

                                                            Ja on muuten äitelätä! ;)

                  P.S. Ystäväni Riikka ja Johanna (ja Antti myös) siellä kaukana
                                                                        (toiset vähän kauempana).

                                                                Mulla on hiiirrveä ikävä teitä!

                                                                            -Anne-

Kommentit

  1. Hei. Olen jo joku aika liittynyt lukemaan blogiasi, mutta nyt paremmalla ajalla tutustuin hieman tarkemmin :) Kivan näköinen koti teillä ja ihania pieniä yksityiskohtia. Keinutuoli, oi...laittaisin itsellenikin jos vain jonnekkin mahtuisi :)
    Tervetuloa vastavierailulle. Olen vielä melko uusi blogin pitäjä :)

    VastaaPoista
  2. Oletpa tehnyt kauniita kortteja. Minä olen jotenkin kamalan kömpelö askarteluissa. Ei vaan onnistu. Herkullisella näyttäisi tuo mokkajuttukin.. Huoh! Mitäpä opiskelet?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Opiskelen ensimmäistä vuotta lähihoitajaksi, toinen vuosi vielä edessä. :) Kiitos kauniista sanoista. Minäkään en todellakaan ole mikään korttivirtuoosi vaan teen sellaisia, mitä mieleen putkahtaa.:)

      Poista

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kirjoitit! Ajatukset lämmittävät sydäntäni!

Suositut tekstit