Iloa ja valoa päivääsi

Heipä hei Ystävät!
Olen tässä miettinyt, mitä tänne taas kirjoittaisin.
Jotenkin olen niin kevätmielellä ja kuitenkin niin unikeko. Minulla on muutama vapaapäivä. Nämä päivät olen ajatellut käyttää kaikenlaiseen mukavaan, leipomiseen, ulkoiluun, mielen kevennykseen... Saapa nähdä miten onnistuu.

Olen lukenut Sanna Mämmin kirjaa "Elämänvoimaa." 
Lukemisen arvoinen teos! 
Tässäpä muutamia teesejä kirjasta:
-Tunne iloa
"Iloa voi harjoitella opettamalla kääntämään oma mieli negatiivisesta positiiviseksi.Mieltään voi siis treenata samalla tavalla kuin lihaksia kuntosalilla."

"Kuten keho tarvitsee lepoa, myös mieli tarvitsee välillä lepoa. Anna mielelle aikaa sopeutua tulevaan. Ei väkisin suorittamalla, vaan kauniisti vastaanottamalla. Aloitetaan pienin askelin, baby steps."

PIDÄ KIITOLLISUUSPÄIVÄKIRJAA
"Osta itsellesi päiväkirja, joka on niin kaunis, että sen voi ottaa esille missä vaan. Sitä on helppo kuljettaa mukana ja se on tarpeeksi iso, jotta siihen mahtuu kunnolla tekstiä. Osta samalla myös hyvä kynä."

Listaa 7 asiaa, joista olet tällä hetkellä kiitollinen.
Olen kiitollinen siitä, että...

Listaa seuraavaksi 7 asiaa, joista olet tällä hetkellä iloinen. 
Olen iloinen siitä, että...


Olen kiitollinen siitä, että...
-Minulla on koti ja perhe
-Tunnen iloa asioista
-Minulla on ystäviä
-Saan olla oma itseni
-Tunnen, että minusta välitetään
-Olen saanut kokea henkisesti rikkaan elämän, mistä olen saanut voimaa
-Minulla on paikka tässä elämässä

Olen iloinen siitä, että...
-osaan iloita nykyään pienistäkin asioista
-keksin tämän blogin kirjoittamisen
-voin hullutella joskus ajattelematta mitä muut ajattelevat
-voin syödä vaikka saunan lauteilla, jos huvittaa
-minulla on punainen ja lämmin viltti
-minulla on kyky ajatella positiivisesti
-olen minä!

Ei tämä nyt niin vaikeaa ollutkaan.
Mistä asioista sinä olet kiitollinen ja iloinen?

Heitän haasteen blogini lukijoille!
KERRO AINAKIN YKSI ASIA, MISTÄ SINÄ OLET KIITOLLINEN / ILOINEN?

Iloa ja valoa tulevaan päivääsi!
-Anne-

2 kommenttia:

  1. Olen iloinen koiranpennustamme Mikistä! Mukavaa ja positiivista viikkoa!

    VastaaPoista
  2. Olipa ihanasti sanottu! Ja minähän en muistanut meidän Callea ollenkaan.
    Ja olen kyllä hänestä niiiin kiitollinen, että olemme saaneet Callen, silmäterämme elämäämme.Ilman niitä kaikkia ihania hetkiä ja naurunpyrskähdyksiä elämämme olisi ollut paljon köyhempää.
    Ja korostan, että Calle on meille jotain aivan ainutlaatuista, ei vain pelkkä kissa. :)

    VastaaPoista

Kiitos, kun kirjoitit! Ajatukset lämmittävät sydäntäni!