Mulla on niiiin ilonen mieli!


No voi vitsi, että oon iloinen!
Onpa hienoa, että blogissa on käyty jo yli 10 000 kertaa! Hienoa! Ja sehän on kyllä ihan teidän ansiota!

Minulla on ollut tänään kyllä hirveän hyvä päivä! Pitkästä aikaa olen niiiin tyytyväinen moneen asiaan ja tähän meidän omaan kotiimme, tottakai!

Olen miettinyt arjen hallintaa ja kyllähän se koostuu niin hirmu pienistä asioista. Itse olen aloittanut sen aamupalasta. Olen alkanut nousemaan niin hyvissä ajoin, että ehdin syödä tukevan aamupalan ihan rauhassa. On kyllä päivätkin lähteneet ihan erilailla käyntiin eikä ole muutaman tunnin päästä kiljuva nälkä. Lisäksi olen lisännyt syömisiini proteiineja esim. raejuustoa ja olen vähentänyt hiilihydraatteja (leivän syöntiä). Syön edelleenkin kaikkea, mutta kohtuudella.

Suklaata en ole syönyt joulun jälkeen, eikä ole kyllä tehnyt mielikään. Se ei ole mikään "suklaansyömättömyyspäätös" vaan ihan vain ajatus, mikä jäi allergisesta reaktiosta. En ole kuitenkaan allerginen suklaalle, enkä pähkinöille, mutta siitä jäi vaan sellainen mieli, ettei teekään mieli syödä. Olipa vaikeasti sanottu.

Muuten, värjäsin viime viikolla hiuksia melko tummalla värillä, ilmeisesti olen allerginen jotenkin tummalle hiusvärille, koska naamaa kuumotti ja punotti pesun jälkeen...Täytyy olla kyllä varovainen jatkossa. Minulle on sanottu, että ihmiset voivat allergisoitua jostain syystä monenkin allergisoivan tilanteen jälkeen. Reaktio ei välttämättä tule ensimmäisellä eikä toisella altistuskerralla.
Ehkä pitäisi siirtyä kaikissa asioissa niin luomuun, ettei saisi mitään ylimääräistä elimistöönsä.

Kuurasin tänään pesuhuoneen laattoja hullun lailla. Meillä on tummaa laattaa ja niissähän näkyy kalkkisaostumat hirmu helposti. Onko kenelläkään mitään vinkkiä, millä saatte pidetty kalkkisaostumat kurissa?

On se vaan niin ihana, kun on puhdas ja viihtyisä koti!

Tässäpä muutamia tunnelmakuvia, ai niin tuossa ylempänä on meidän kännykän laturin uusi säilytyspaikka, kun ei kuulemma tiedä mihin laatikkoon ne on milloinkin piilotettu. :D






Jouluksi laitettu rottinkisydän ledivaloilla koristaa nyt keittiötä iltaisin. Sydän ei ole mitenkään erityisen jouluinen vaan antaa mukavasti tunnelmavaloa.

Kodinhoitohuoneen hyllyä koristaa Serafiinin kynttilälyhdyt, tuoksuöljy, rottinkikori ja ihanan tuoksuinen silitysvesi sekä huonetuoksu.



Muistattekos tämän pyykkikaapin, mikä oli kodinhoitohuoneessa ikkunan alla? Siirsin sen lähemmäksi, jos siihen paremmin pyykitkin menisivät. :)
Ja hyvin on toiminut!


Tunnelmallisia ajatuksia tulevaan viikkoosi!
-Anne-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kirjoitit! Ajatukset lämmittävät sydäntäni!