Haaveista totta


Hilipatihippaa!
Täällä vaan tossu nousee entistä kevyemmin!
Viime yön nukuin äärimmäisen hyvin, liekö syy sitten siinä piikkimatossa, kun sitä pään ja hartioiden alla pidin (toisinsanoen, nukuin sen päällä). Enpä muista, milloin ois uni ollut niin makiata. Toivottavasti jatkuu. :)
Anteeksi vaan, kun höpötän tuosta uniasiasta, mutta se on kyllä niin tärkee juttu, että saapi nukuttua makiasti. :)

Ja tännään oli eka aamu, ku ei ollu näläkä. Mulla ei muutenkaan ole enää koko ajan näläkä. :)

Tännään mulla oli koulussa myös yksi tosi jännittävä juttu, kun meidän piti saada pienryhmän kanssa "Raimo" jäämään henkiin kammiovärinästä. Huippua, että jokainen osasi jotain, vaikkei se mennytkään niinkuin oli suunniteltu, mutta kaikki meni hirmuisen hyvin ja saahaan olla itestä ja toisista TOSI YLPEITÄ! Oikeassakin tilanteessa osattaisiin varmasti toimia ja kyllähän niitä varmaan hoitoalalla tullee, kaikkeen on varauduttava. On se kyllä jännä, kun sitä ossaa jo kaikenlaista ja koulu alakaa olla jo loppusuoralla, viimeistä harjoittelua vaille... Minä teen sen toisen paikkakunnan akuuttiosastolla.

Mutta, notta työ ois kepiämpää ja valamistujaisissa saisin vetästä soikemman läningin päälle, pittää vielä tehä töitä!
Voitteko kuvitella, aamulla puntari näytti -1,5kg maanantaista!! 
Ja nyt jotta, hoppahousut ei hättäänny, niin se on vaan nestettä ja kaikki johtuu tästä suuresta ruokavaliomuutoksesta.  Jos joku muukin on alakanu syömään kevyemmin, niin pitäkäähän huoli riittävästä suolan saannista. Minä vedän välillä sitä lusikallisen, jos huomaan etten ole saanut riittävästi. Jos syö vaan kevyesti ja juo nesteitä, niin pittää saaha myös suolaa, muuten tullee pää kippeeksi ja heikko olo.


Tässä on kaksi ateriaesimerkkiä, joita on tällä viikolla syöny pari kertaa päivässä. 
Paljon vihreää (minä olen ujuttanut sekaan vähän väriäkin eikä tuo näytä haittaavan, ku ei syö hetelmiä samaan tahtiin). Alle 10% lihaa ja paljon valkuaisia. 


Ja kannattaa ehdottomasti satsata makuun ja ulkonäköön. Muuten koko homma alkaa maistua puulta ja vihreät alkaa tökkimään. Eri makuja, mausteita, oliiviöljyä... vaihtelua pienillä muutoksilla.


Hankin myös tälläisen, mikä auttaa paljon ymmärtämään paljonko on esim. määrätty määrä vihreää...
 se on PALJON! 



Ja sitten lopuksi vielä vähän urheilua. Olen koko syksyn haaveillut Icebugeista eli ns. nastalenkkareista. Minulla on ollut halvat juoksulenkkarit ja koko ajan ne on olleet vähän niinku toisen kengät. Nyt sitten on jo jonku aikaa tullu joka lenkin jäläkeen joku rakko tai hiertymä jalakaan ja voitte kuvitella, että se ei ole mukavaa, ei. Vaikka ne ei olekaan sellasia rakkoja, mikä estäs liikkumisen, ei ne ole jalalle hyväksi. Lonkkia on pakottanu ja oon miettinyt, että se johtuu juoksutyylistä. 


Tänään marssin sitten InterSporttiin (en muuten totisesti ole aiemmin urheiluliikkeissä käynyt) ja hankin sieltä itselleni nämä kengät sekä juoksu/hiihtotakin. Olen juossut juoksupaidalla (mikä tarkoitettu lämpimille keleille) ja joskus softsel-takilla, mutta se on armoton yhdistelmä! Takki on ihan märkä, kun ei päästä mittään ulos. Joskus olen kokeillut gollegetakkia, mutta sillä tullee kylymä.
Olihan tämäkin kallis, vaikka oli tarjouksessa, mutta nyt on sellaset varusteet, että lenkin pitäs kulukee. 

Jostain toisesta liikkeestä ois varmaan saanu muutaman kympin halavemmallakin, mutta ostettu nyt mikä ostettu. Ja uskon, että nämä on ratkaiseva tekijä hyvälle ja miellyttävälle urheilulle ja menevät nyt kuitenkin muuan vuoden. :)



Olen lukenut teijän plokeja ja siellä on ollu ihania sisustuksia. Mulla elämä nyt keskittyy niin oman navan ympärille, että sisustukset saa nyt olla ja sitä paitsi oon niin tyytyväinen nyt tähän ommaan kottiin, että ei oo nyt mittään kehittämisehotuksiakkaan. 

Olen päättänyt vakaasti saada itselleni hyvän itsetunnon ja lakkaan olemasta se ainainen hidas, puuskuttava ja periksi antava ylipainoinen. Nyt minä näytän kaikille mihin pystyn! :)

(Pakko vähän itseä tsempata.. :D)

Makiata iltaa, Sulle!

-Anne-


8 kommenttia:

  1. Go Anne go!! :) Kivoja hankintoja oot tehnyt. Tsemppiä!

    VastaaPoista
  2. Herkullisia ja keveitä ruokia! On se eri kiva lähteä treenaamaan, kun on uudet ja hyvät varusteet :) Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin on,vaikka en välitä ns.tekstiiliurheilusta,niin kyllä sillä on suuri merkitys,millaiset vaatteet ovat. :-)

      Poista
  3. Oikeasti ihan herkullisen näköisiä aterioita!
    Kivoja juttuja olet hankkinut, ja kyllä oikeasti jotkut jutut, niin kuin hyvät lenkkarit, ovat ensiluokkaisen tärkeät, jos haluaa onnistua. Ei menny raha hukkaan :)
    Tsemppiä!!

    VastaaPoista
  4. Rautainen nainen olet! Nyt luja luotto itseesi niin magiat tulokset tullee! Innolla odotan onnistumisiasi ja aidosti tsemitän täällä mukana projektissasi! Sisustelut voi aina hetken odottaa; pääasia on että itsellä on mukava olla! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Olipa hienosti sanottu! Itsestä ei aina siltä tunnu, mutta ehkä minussa lopen sitä rautaisuutta ja sinnikkyyttä kuitenkin on. :)
      Luottoa onneksi on. ;)

      Poista

Kiitos, kun kirjoitit! Ajatukset lämmittävät sydäntäni!