Nyt mää sen keksin!

Hilipatihippaa!
Ettepä arvaakaan, miten hyväntuulinen emäntä täällä on!  Olen nukkunut yön pitkästä aikaa hyvin! Ja se on tärkeää, jos mikä.

Olen pitkään tuskaillut nukkumisen kanssa, kuuma, ei mahu sänkyyn, mikä tässä nyt on, patja on huono, peitto liian kuuma, tyyny huono, äh, enää ei nukuta... katsonpa vähän nettiä, jaahas siinähän meni taas pari tuntia ja kohta pitäisi nousta ylös, plääh... krooh, pyyh!

Ja tuo puhelimen räplääminen yöllä on kyllä viimosin virhe, vaikka kyllähän mää sitä on tehny ja monesti. Ei kait se uni tule, kun kirkasta luukkua töllöttää ja koittaa unta odotella...

Olen kokeillut nyt vähän monenlaista... ensinnäkin huomasin että meidän makkarin termostaatti oli jossakin vaiheessa pyörähtänynnä isommalle kuin ois tarkoitus - ei ole ihme jos on ollut kuuma! Ja olen tosi monena yönä heränny hiki päässä!
Sitten mietin, että mikä siinä oli kun kylässä oltiin ja siellä nukutti niiiin makiasti! No, taittelin peiton jalkopäähän jalkojen alle (jalat koholle), pari tyynyä yhden lösön tilalle ja pelkkä pussilakana päälle!
Ah, että on nyt makiat unet!
Minä oon niin hirmu lämminverinen, että yhtään ei saa olla kuuma, ahistaa...

Joku varmaan ajattellee, että hullu! Nukkua nyt pussilakanalla, mutta mulle on kuulkaa ihan sille ja sama, vaikka ois vaan lehti päällä, jos vaan saan hyvin nukuttua! :)

Kylässä sängyn pääty oli korotettu ja minusta se oli huippujuttu ja luulen, että se oli yksi syy hyvään uneen, mutta meillä se ei onnistu, kun toinen puoli sängystä haluaa pysyä vaakatasossa. :D

Sitten olen löytänyt toisen hyvän jutun, mikä varmaan monelle on kyllä tuttu. Olen miettinyt, että mikä auttaa kolotukseen ja lihas, -nivelsärkyihin kuin Burana... yritän syödä sellaisia mahd. vähän.
Voltaren-geeli! Avot, olen saanut monta alkavaa hartiajumia sillä ohi, samoin nyt kun olen nostellut rautaa ja kuntoillut enemmän ja lihaksissa tuntuu, niin että kipeää käy. Voltarenia jalkoihin, niin olipa mukava aamulla nousta ylös. :)

Pikkujuttuja, mutta isoja kun niistä on apu.
Niin ja sitten yks hömppäjuttu eli piikkimatto. Ootko kokkeillu? En tiiä onko siitä varsinaista apua, mutta senkö laittaa selän alle tai pään alle vähäks aikaa ennen nukkumaan menua, niin kyllä rentoutuu...
Minä olen ostanut jostain ale-myynnistä sellaisen, ihan muutamalla eurolla.
Joskus olen saanut silläkin alkavan migreenin loppumaan, ihan kyljellään kasvot siinä maaten, mutta jos migreeni on jo päällä, niin se vaan pahentaa.


Niin ja liikkumisen lisäksi olen tietysti syönyt terveellisemmin ja ajatuksella laittanut ilta- ja aamupalat pöytään ja tarjolle. Nam! 
Se Superdieettihän alkaa virallisesti 6.1. eli siihen valmistaudutaan ja sitä innolla odotetaan! :)

P.S. Musta on tullu nyt ihan urheiluhullu... haittaakse? 

Piti vielä kysymäni, että mitä vinkkejä sulla on unettomuuteen tai rentoutumiseen?



Reipasta päivää, Kamut!

-Anne-

8 kommenttia:

  1. Mukavaa Anne, kun olet saanut nukuttua hyvin, se on kyllä hirmuisen tärkeää!!! Hyviä konstejakin olet keksinyt, täälläkin käytellään Voltarenia, minusta toisinaan parempi kuin Buranat! Kevyempää elämää kohden myös kuljetaan, paremmilla valinnoilla jne. Nuo viikonloput vain aina vähän sekoittavat pakkaa, kun silloin tulee herkuteltua!!! Mutta jos pysyisi kohtuudessa ja herkuttelisi vain vähän...? Leppoisaa terveellistä viikonloppua sulle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos,Sari! Itse en ole älynnyt tuota Voltarenia aikaisemmin,aina oppii jotain uutta.:-)

      Poista
  2. Ihana, elämänmakuinen blogi! Piti liittyä lukijaksi nyt kun tänne löysin. Unettomuus on aikamoinen peikko ja tuo tullessaan kaikenlaisia ikäviä lieveilmiöitä. Hyvä kun olet löytänyt keinoja sen taltuttamiseksi, ne on kai jokaisella ihan omanlaisensa. Viileä makuuhuone on kyllä hyvä juttu. Liikuntakärpäsen purema ei ole huono juttu, liikkumisesta kun saa hyvän kunnon lisäksi niin paljon muutakin. Reipasta viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa Maija lukijaksi! Kurkkaan sinunkin blogiin,kun olen oikialla koneella. :-)

      Poista
  3. Molemmat jutut on tuttuja...:)
    Meillä ostettiin motoroidut sängyt, mieheni sairauden takia ja nukun vallan pää vähän kohotettuja, samoin jalat...:)
    Voltaren-geeliä laitan miehen selkään, kun kipeytyy

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla ei olekaan kokemusta niistä moottorisängyistä,meillä on ihan tavan joustinpatjat. Varmasti hyvä se moottoriversio.:-)

      Poista
  4. Voi niin tutun kuulosta! Meilläkin on ollut jo 10 vuotta moottorisängyt, enkä kyllä luopuis. Tyynyn pitää olla hyvä ja sitä pitää raaskia vaihtaa tarpeeksi usein. Meillä on makuhuoneessa huomattavasti viileämpi kuin muissa huoneissa, ja kyllä tulee makoisat unet kun saa olla reilusti paksu täkki päällä :) sauna on mun paras unilääke ja kahvia en juo kuuden jälkeen illalla :)
    Saat olla ihan rauhassa urheiluhullu enkä pistä pahakseni jos se tarttuu tännekin päin ;)

    VastaaPoista
  5. Minä olen aina ollut sitä mieltä,että kahvi ei mulle vaikuta,mutta nyt kun olen juonut vähemmän kahvia,enemmän teetä,niin alan uskoa että se voi vaikuttaa.Minäpä yritän tartuttaa hulluutta sinnekin! :-)

    VastaaPoista

Kiitos, kun kirjoitit! Ajatukset lämmittävät sydäntäni!